Prowadząc własny pub czy kawiarnię, każdy właściciel wcześniej czy później stanie przed dylematem wykorzystywania szkła promocyjnego do podawania trunków i napojów. Dostarczane za darmo wraz z napojami czy alkoholami, kuszą i często są wykorzystywane przez restauratorów.

Zaznaczmy na początku – szkła reklamowego nie można skreślać na starcie. Często jest ono dobrze wykonane i idealnie markuje rozlewany trunek czy rodzaj piwa, ale wprowadza też pewną dysharmonię w wyposażeniu lokalu. Problem może się pojawić w momencie serwowania drinków w szkłach firmowych. Każdy producent ma prawo dołączyć do swojego napoju szklankę czy też kieliszek o wybranej przez siebie pojemności. W tym przypadku ciężko jednocześnie zachować proporcje i podać napój w dedykowanej szklance. Kolejnym problemem okazuje się dostarczanie przez producentów określonej ilości np. kufli, co przy godzinach największego ruchu może sprawić nie lada problem.
Jednak z drugiej strony największą zaletą takiego szkła jest to że jest ono… darmowe. Początkujący właściciel pubu nie musi łożyć na wyposażenie gastronomiczne lokalu, korzystając z darmowych zasobów. Również klienci postrzegają lepiej napój podany w szkle z logo danego producenta, co wpływa na notowaną sprzedaż.
Podsumowując – wiele zależy od wizerunku pubu, jaki chcemy kreować. Jeśli zależy nam na pełnym profesjonalizmie, można zakupić kieliszki i szklanki bez nadruków, jednak wiąże się to z nakładem finansowym. Jeśli nie – śmiało można dojść do porozumienia z dystrybutorem i uzyskać odpowiadającą nam liczbę szklanek czy kufli.