Wiele firm oferuje szkło gastronomiczne – szklanki i filiżanki z logo danego producenta napoju. Właściciel restauracji czy baru może dostać je za darmo. Dzięki temu ma możliwość zaoszczędzenia trochę pieniędzy i wydania je na inne cele.
Niestety taka decyzja niesie za sobą również negatywne konsekwencje. Brak spójności w zakresie posiadanego szkła odbierane jest jako przypadkowe i utożsamiane trochę z bałaganem, co w punktach gastronomicznych jest niedopuszczalne. Sprawia, że na samym wstępie dany bar czy restauracja tracą. Trudno mówić o wysokiej jakości świadczonych w jego przypadku usług. Barman, który posiada kilkanaście różnej pojemności szklanek do piwa, kilkanaście wzorów szklanek do drinków, z których połowa posiada logo firm produkujących napoje, nie ma łatwego zadania. Podając drugi raz ten sam trunek, często zmuszony jest wydać go w innym naczyniu. Trudno oprzeć się wrażeniu, że takie działanie jest maksymalnie nieprofesjonalne i może szybko napotkać na sprzeciw ze strony klienta danego baru. Dlaczego ma płacić tyle samo za drinka, którego otrzymał raz w szklance o pojemności 200 ml, a za chwilę 150 ml?
Ponadto podawanie napojów w szklankach o różnej pojemności może doprowadzić do straty firmę. Jeśli bowiem zabraknie mniejszych szklanek i barman wykorzysta szklankę większą, klient może wyrazić swój sprzeciw. Z kolei jeśli barman naleje więcej napoju, to z kolei ma później trudność z rozliczeniem tak przygotowanego drinka.
Wszystko to sprawia, że każdy bar i każda restauracja zawsze lepiej będzie postrzegana, jeśli zadba o jakość wykorzystywanych przez siebie naczyń. Bardzo ważne jest, by były to szklanki jednolite, takie same w każdej kategorii.